Rubens Head Of Medusa Peter Paul Rubens (1577-1640)
Peter Paul Rubens – Rubens Head Of Medusa
Edit attribution
Download full size: 4200×2403 px (3,1 Mb)
Painter: Peter Paul Rubens
Rubens painted "Head of the Medusa" in oil on wood. As for Rubens himself, he is commonly referred to as a Flemish painter, although in fact he is the greatest representative of all European painting, and in fact, looking at this work, it is very difficult to argue with that. In this picture, quite clearly viewed identity, bordering with the genius of the brush master, the artist was able to absorb the best of his predecessors and embody it in this work.
Description of Peter Rubens’s painting Head of the Jellyfish
Rubens painted "Head of the Medusa" in oil on wood. As for Rubens himself, he is commonly referred to as a Flemish painter, although in fact he is the greatest representative of all European painting, and in fact, looking at this work, it is very difficult to argue with that.
In this picture, quite clearly viewed identity, bordering with the genius of the brush master, the artist was able to absorb the best of his predecessors and embody it in this work. Is it worth saying that in the picture there is a combination of several styles, which at one time were used by some masters of the Renaissance.
Directly in the picture you can observe a vital coloring, despite all the tragedy of the situation, and a certain disgust at the severed head. With all that said, the painting is not without its brilliance and richness, which is actually quite difficult to convey in conjunction with the creeping creepers and arthropods.
The painting is so lively that when you look at it closely, it can seem to come alive, and the master with his brush is like the conductor of a symphony orchestra, playing out before the viewer the last seconds of the life of the head cut off from the body. At this time, one cannot help but notice all the color and power of the painted figures in this entire dramatic production.
Despite the reality and clarity of the whole motif, there is much to ponder. Separate attention should be paid to the plasticity of the painted forms, it is also surprising how perfectly the master knew the art of light and shade and successfully applies it in this picture. Thus, despite the subject matter, the master does not strive for mere academic painting, but for the independent and profound study of nature itself, be it the beautiful angel or the severed head of Gargona.
Кому понравилось
Пожалуйста, подождите
На эту операцию может потребоваться несколько секунд.
Информация появится в новом окне,
если открытие новых окон не запрещено в настройках вашего браузера.
You need to login
Для работы с коллекциями – пожалуйста, войдите в аккаунт (open in new window).
COMMENTS: 1 Ответы
ЩИТ ПЕРСЕЯ
Взгляд опасности для вас незрим,
Отразить опасность вам по силам?
…только верой дышит пилигрим,
Со смиреньем двигаясь к святыням.
Щит Персея – яркий блеск его!
Взгляд Медузы сам в себе утонет.
Человек всё время опыт копит,
Часто и не зная для чего.
Щит Персея – миф. Но принцип – дюж.
Пользуйся, опасность отражая,
Боковое зрение к тому ж
Тренировкой верной укрепляя.
…пилигримы выше – по делам –
Будничности. Это очевидно.
Мы живём – угодны ль небесам?
Но живём, хоть действия постыдны.
Поглядеть в опасность прямо ты
Не сумеешь – сил едва ль достанет.
Если б код незримой высоты
Раздобыть, какая сердце манит.
…что зарезать могут пацаны
Деда ради денег – нам известно.
Что людей сажают без вины –
Не щекочет нервы – больно пресно.
Зло посеяв, пожинаем зло.
Что же отражает щит Персея?
Прежде чем появится тепло,
Заблистать должна тепла идея.
Прежде чем явилась жизнь сама
Слово жизни было тайной Бога.
Есть, увы, сводящая с ума
В темноту ведущая дорога.
Плесень с гнилью не отменят свет.
Косвенно – не значит нереально.
Из того, что искажён сюжет
Жизни ныне суммой страшных черт
Следует, что зло весьма банально,
Но не вытекает – жизни нет
Чистой, ясной, без провалов тёмных.
Хоть на протяженье тысяч лет
Путь людской из очень уж неровных.
You cannot comment Why?